Logg inn

En framtid med digitalt betalt innhold? Stavanger

Er det en framtid for mediene med betalt digitalt innhold? 

Halvdagsseminar hos Stavanger Aftenblad kl. 09.30 - 12.30

Betalt digitalt innhold har det siste året blitt innført
over hele Norge, og i mange av de største nettavisene. Hvorfor kommer dette nå?
Hva er sjansen for at brukerne vil betale for digitalt innhold? Hva betyr det
for det redaksjonelle innholdet?
Stup inviterer til minikonferanser i utvalgte norske byer for å gi en innføring i en av de
viktigste medietrendene, debatt om den lokale utviklingen og diskusjoner om hva
dette betyr for de enkelte mediehusene og medarbeiderne. Kurset er et ledd i en turne og er gratis for NJ medlemmer og NR medlemmer. Du får ikke karantene i forhold til andre kurs/stipender hvis du melder deg på. Andre kan ta kontakt med hb@mediebedriftene.no for påmelding.

Foreløpig program: 
   
Betalt digitalt innhold sin plass i
mediestrategiene og medieøkonomien. Hvem egner det seg for, hva er
ulempene.   
        
Erfaringene med ulike løsninger for betalt
digitalt innhold, i Norge og globalt? Hva kjennetegner de som lykkes, og de som
ikke har lykkes til nå?  
        
Hva slags digitalt innhold vil brukerne betale
for? 
     
Hvordan kan det prege journalistikken? 
        
Og hva skjer og vil skje i din region. Debatt
med lokale medieledere. 

Ansvarlig: Geir Arne Bore, innleid til IJ, tidligere
redaktør i Drammens Tidende.    
     
Turneen arrangeres også i Bergen 26.11, Bodø 5. desember, sted: Avisa Nordlands nye lokaler og vil også komme til Oslo i januar 2014.
                
Stup vil arrangere et lokalt seminar til. Ønsker du ett i din
by, ta kontakt med geirarnebore@gmail.com. 

Deltakerliste

Hammer, Eugen (Gjesdalbuen)
Sømme, Kirsti (Bygdebladet for Randaberg og Rennesøy)
Frafjord, Karine Næss (Frilanser)
Garild, Hilde (Jærbladet)
Selvikvåg, Trine (Solabladet)