Logg inn

Opplev magasinfremtiden i Toronto

Hvordan kan vi lage de aller beste magasinproduktene nå og
fremover? Dette er en grunnleggende tanke i magasinredaksjoner over hele
verden. I Toronto, Canada i høst kan du få treffe journalister, redaktører,
designere og utviklere som tenker på dette hver dag – og som er med på å forme
magasinfremtiden globalt.

På denne STUP-finansierte studieturen møter vi noen av de
flinkeste hodene og magasintitlene i bransjen i Canadas «magasinhovedstad»,
Toronto. Vi får et innblikk i deres tanker og strategier for å best mulig tilpasse
seg den digitale hverdagen, og samtidig kunne levere gode produkter på papir.

Canada har et svært interessant magasinmarked, der
nødvendigheten av å innovere digitalt for å nå fram i et konkurransepreget
marked med naboen USA, har skapt mange gode magasinprodukter.

Vi søker på denne studieturen å få innsikt i temaer som
utnyttelse av digitale plattformer, tilstedeværelse i sosiale medier, nye
forretningsmodeller, design som selger og mye mer.

De to første dagene på studieturen settes av til eksklusive
møter og besøk med interessante mediebedrifter og mediepersonligheter, mens vi
de to siste dagene deltar på verdens største årlige magasinkonferanse, FIPP World Congress.  Her kan du delta på sesjoner som passer
akkurat til dine behov, og du kan etablere globale magasinnettverk. Forvent å
komme hjem med kofferten full av inspirasjon og nye ideer!

Inntil 10 deltakere kan være med på denne studieturen.

Hvor: Toronto, Canada

Når: 11. – 16. oktober 2015

Kursleder: Ståle de Lange Kofoed, Institutt for
Journalistikk

Deltakerliste

LaHart, Camilla (Egmont Publishing )
Hagen, Ingvild (Egmont Publishing )
Lund , Christin (Norsk Ukeblad)
Høydalsvik, Eva (Egmont Publishing )
Skadberg, Åshild (NTB )
Johansen, Tore Ulabrand (VG)
Rekaa, Tone (Aftenposten)
Bratvold, Torunn (Bygdeposten)
knudsen, kristin (Sunnmørsposten)
Naterstad, Svanhild (Adresseavisen)