Logg inn

Innovasjon og omstilling i New York

Kurset er fullt

Tidspunkt: 18. til 23. september 2016 

For en bransje midt i en digital omstilling, er innovasjon og nye ideer avgjørende for veien videre. I magasinmetropolen New York tenker noen av de største magasinforlagene innovasjon kontinuerlig, og nå kan du få et innblikk i de siste trendene for innhold, plattformtenking, publisering og mye mer.

På denne studieturen til New York møter vi noen av de som daglig prøver å finne bedre løsninger tilpasset den nye mediehverdagen. Og det kan like gjerne være at nytenkingen ligger utenfor bransjen i oppstartsbedrifter som i tradisjonelle magasinhus.

Uansett om de vi møter jobber daglig med medier eller ikke, så er vårt mål å lære av deres innovasjonsprosesser, tanker om den nye økonomien, annonseformater og hvordan man best når målgruppen sin. Legg derfor konservative forestillinger om tradisjonell magasinproduksjon igjen i Norge, og reis til New York med et åpent sinn, og en vilje til å lære av personer og firmaer som hver dag jobber for å «be the next big thing».

Den siste dagen av kurset legger vi turen innom den årlige innovasjonsdagen til New York Media Lab, for å lære mer om nyutviklet teknologi for å ta mediebransjen inn i fremtiden.

Forvent å komme hjem med kofferten full av inspirasjon og nye ideer!

Antall plasser: 10
Hvor: New York
Kursleder: Ståle de Lange Kofoed, Institutt for Journalistikk

Studieturen er åpen for medlemmer i MBL-Stup og FriStup 

Deltakerliste

Østby, Rebekka (Familien HM)
Varsi, Hege (dagbladet.no)
Winding-Stavseth, Øyvind (Tønsbergs Blad)
Glosvik, Britt (Kommunal Rapport)
Lee, Irina
Sternhoff, Eva Marie (Haugesunds Avis)
Birkelund, Annika (Hadeland)
Flatabø, Monica (VG)
Iversen, Ivar A. (Morgenbladet)
Haagensen, Kristin (Varingen)