Logg inn

Stup Masterclass: Hvordan drive nyutvikling i en pandemi – og få organisasjonen med på endringer (webinar) (Kurset er utsatt!)

NB: Webinaret er utsatt på ubestemt tid. Vi kommer tilbake med ny dato!

Tidspunkt: Onsdag 25. november 2020, fra kl. 09.00-09.45.

Hvor: Digitalt kurs direkte via plattformen Zoom (på engelsk)

Antall deltakere:
Ubegrenset. Deltakere må være omfattet av MBL-Stup eller Fri-Stup for å kunne delta.

En pandemi er det perfekte tidspunktet for å gjøre endringer i din medieorganisasjon! Det mener i hvert fall økonom og innovasjonsekspert Lucy Küng. Norske mediebedrifter står allerede midt i en digital transformasjonsprosess, med disruptive krefter på alle kanter. I tiden vi er midt i nå, er organisasjonen ikke like frosset i forestillinger om hvordan endringer skal skje. Derfor er det lettere å gjøre endringer, og utvikle nye produkter og tjenester. Hvordan skal din mediebedrift se ut fremover, hvilke roller blir viktige å fylle. Tiden er inne for å akselerere innovasjonstempoet!

Noen mål for webinaret:

  • Hvordan utvikle medieorganisasjonen i en pandemi
  • Hvilke krav stilles det til ledere for å kunne akselerere innovasjonstempoet i organisasjonen

Målgruppe: Journalister, redaktører, klubbledere, ledere og mellomledere med interesse for nytenking, og hvordan møte disruptive eksterne krefter.

Kursledere
Professor Lucy Küng
er en erfaren strategisk rådgiver, medlem av flere styrer, foreleser på internasjonale scener og forfatter. Hun forstår hvordan strategi, struktur, kultur og lederskap må endres, for å kunne oppnå vellykket digital transformasjon. Hun har jobbet med medieledere over hele verden, og er gjennom sitt engasjement som professor i mediainnovasjon ved UIO også kjent for norske medieledere. Küng har gitt ut mange bøker, og ga i 2020 ut e-boken Transformation Manifesto; 9 priorities for now.

Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi. Andre spesialområder inkluderer effektiv nettsøking i søkemotorer, sosiale medier, gravejournalistikk og datavisualisering. Ståle har holdt IJ-kurs på fem kontinenter og er erklært basketballfanatiker! 

Kurset er gratis for personer omfattet av MBL-Stup og Fri-Stup. Søkere må ha minst ett års ansiennitet i Stup-ordningen for å kunne delta og kurset gir ingen karantene i ordningen. Ved spørsmål, ta kontakt med kursansvarlig i Stup Janne Nermo.



 


​​