Logg inn

Stup Masterclass: Nøkkeltrender og eksterne krefter som vil påvirke journalistikken i 2021 og framover (webinar)

Stup Masterclass: Nøkkeltrender og eksterne krefter som vil påvirke journalistikken i 2021 og framover

Tidspunkt: 15. desember 2020, fra kl. 15.00-15.45.

Hvor: Webinar via plattformen Zoom (på engelsk).

Antall deltakere: Ubegrenset. Deltakere må være omfattet av MBL-Stup eller FRI-Stup for å kunne delta.

Webinaret er en del av en webinarrekke, hvor du kan velge om du vil melde deg på ett eller flere av webinarene. 

Hvilke nøkkeltrender kommer til å prege journalistikken i 2021 og i årene etter? De som er kjent med den årlige ONA-konferansen i USA, og som har sett fremtidsguruen Amy Webb fra Future Today Institute på scenen der, vet at Sam Guzik er hennes arvtaker. Sam arbeider til daglig som produktdirektør i Hearst Newspapers  i New York, og er vant til de store scenene som foredragsholder. Vi har gjort et skup når han nå deler eksklusivt med oss sine tanker om hvordan eksterne krefter og tilgjengelig og kommende teknologi, forandrer journalistikken og mediebedrifter nå- og framover. Det blir også tid til en spørsmål- og svarrunde på slutten av foredraget.

Slik beskriver Sam selv hvem som bør delta på foredraget:

This session is designed for:

  • Journalists and editors looking for a window into what’s coming in Tech
  • Product leaders and managers interested in building capacity and getting
    ahead of change
  • Anyone with an interest in how the future of journalism will be impacted by
    external drivers of change

Kursledere
Sam Guzik er produktdirektør for Hearst Newspapers, og arbeider også med fremtidsinnsikt for Future Today Institute. I Hearst fører han overoppsyn med diverse produkter og tjenester for å optimalisere brukerengasjementet, levere gode brukeropplevelser og utvikling og støtte til journalistisk historiefortelling. Han arbeidet tidligere som redaktør for strategi og platformer i Newsday, og har tatt sin utdanning ved institusjonene Washington University i St. Louis, Columbia University Graduate School of Journalism og NYU Stern School of Business.

Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi. Andre spesialområder inkluderer effektiv nettsøking i søkemotorer, sosiale medier, gravejournalistikk og datavisualisering. Ståle har holdt IJ-kurs på fem kontinenter og er erklært basketballfanatiker! 

Kurset er gratis for personer omfattet av MBL-Stup og Fri-Stup. Søkere må ha minst ett års ansiennitet i Stup-ordningen for å kunne delta og kurset gir ingen karantene i ordningen. Ved spørsmål, ta kontakt med kursansvarlig i Stup Janne Nermo.
​​

 ​

  ​

  ​