Logg inn

Stup Masterclass: Push riktig for å vinne nyhetskampen om kundens mobilskjerm

Tidspunkt: Torsdag 8. april, kl. 13:00 – 14:00

Hvor: Digitalt webinar direkte via plattformen Zoom

Antall deltakere: Ubegrenset. Deltakere må være omfattet av MBL-Stup eller Fri-Stup for å kunne delta.

Målgruppe: Journalister, fotografer, redaktører, klubbledere, ledere og mellomledere som ønsker eksperttriks og tips til å lykkes med nyhetsvarsler og notifikasjoner på mobile enheter.

Kampen om å kapre kundenes mobilskjerm er godt i gang. Hvordan skal du vinne kampen om å levere nyhetsvarsler og notifikasjoner direkte til folks mobiler – den private lommeplattformen, som kun de nærmeste får lov til å plinge inn på med sine meldinger? Det korte svaret er at du må gjøre det på riktig måte! Men hva er riktig måte, og hvordan arbeider noen av de største mediene i verden for å nå ut til sine kunders mobilskjerm? Det er temaer for dette webinaret med den amerikanske teknologen og nyhets-mobilpioneren David Ho.

Noen mål for kurset: 

  • Se hvordan noen av de største mediene i verden bruker notifikasjoner og mobilvarsler for å nå sine kunder
  • Lære hva som fungerer, og hva som bare blir kleint og dårlig innenfor mobilvarsling

Kursledere:

David Ho is a senior digital news leader, content strategist and media technology pioneer. As a consultant and trainer, he helps journalists and news organizations around the world transform and embrace the digital and mobile now. Ho previously served as executive editor and vice president for digital at Hearst Newspapers. He also was executive mobile editor at The Wall Street Journal, where he built the WSJ mobile editorial team, wrote its mobile content algorithms and founded its family of news apps. For more than a decade, Ho has focused on bringing news to mobile and creating storytelling technology and techniques for phones and tablets. He has taught mobile skills to more than 4,500 journalists. He has taught journalism at the Poynter Institute, the City University of New York, the Media Institute of the Caribbean and the Norwegian Institute of Journalism.

Ståle de Lange Kofoed
 er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi. Andre spesialområder inkluderer effektiv nettsøking i søkemotorer, sosiale medier, gravejournalistikk og datavisualisering. Ståle har holdt IJ-kurs på fem kontinenter og er erklært basketballfanatiker! 


 
What do you want to do ?
New mail