Logg inn

Magasinenes mestermøte 2022

Tidspunkt: Onsdag 23. mars, kl. 12:30 – 15:30 

Hvor: Pressens Hus, Skippergata 24, Oslo  

Antall deltakere: 75 stk. Man må være omfattet av MBL-Stup eller Fri-Stup for å kunne delta.

 

Kurset er gratis for personer omfattet av MBL-Stup. Det kreves ingen ansiennitet i ordningen og kursdeltakelse gir ingen karantene. 

Denne våren kommer oppfølgeren til suksesskonferansen, «Magasinenes mestermøte». Nok en gang inviterer Stup og IJ ansatte i ukepresse, fagpresse og nyhetsmagasiner, til en tre timer lang minikonferanse, spesialtilpasset magasinpressen. Vi møter kjente internasjonale aktører, som preger utviklingen av magasinpressen globalt – og profilerte norske og nordiske magasinaktører enten via nett eller på plass i Pressens Hus i Oslo. Treffet ledes av Ingeborg Heldal, ansvarlig redaktør i KK og KK.no, og Ståle de Lange Kofoed, Institutt for Journalistikk.

Dette er konferansen som tar pulsen på magasinbransjen anno 2022. Meld deg på for å møte aktørene som deler av sin kunnskap og sine prosjekter, vyer og satsingsområder fremover – og møt kollegaer i magasinbransjen for en hyggelig og inspirerende halv dag sammen.

Dette er noen av temaene vi ønsker å belyse:

·       Forretningsmodeller 2022 – hva skjer?

·       Slik forteller vi historier som berører leseren

·       Innovasjon og nyutvikling i magasinbransjen – hva må til for å lykkes?

·       Hvordan utnytte sosiale medier for å engasjere brukere?

Målgruppe: Journalister, redaktører, klubbledere, ledere og mellomledere i magasin- og fagpressen.

Kursledere 

Ingeborg Heldal er ansvarlig redaktør i KK og KK.no, Norges eldste og største kvinnemagasin. Hun har tidligere blant annet vært sjefredaktør i magasinet Cosmopolitan og redaktør i Side2. Ingeborg har i tillegg hatt en rekke oppdrag som programleder og gjest i diverse TV-show, både i NRK og TV3.

 Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi.