Slik lager du innhold som treffer de unge!
Tid og sted: 22. mars 2023. Pressens Hus, Skippergata 24, Oslo
Kursledere: Britiske Seen.tv var tre ansatte da pandemien startet. Nå teller de over 100 medarbeidere som produserer videoinnhold og holder kurs for mediehus over hele verden. De har spesialisert seg på å lage innhold tilpasset unge i alderen 15-30 år. De når over 6 millioner abonnenter med spesiallagde
videoer i sosiale mediekanaler.
Seen publiserer over tusen videoer i året, og har en reach på over 1 milliard seere. De har kurset mennesker i over 140 land, og tre kursledere kommer nå til Norge for å dele den unike kunnskapen de har opparbeidet seg. De bruker forskjellige verktøy for å fortelle historier om et bredt spekter av ulike temaer. Alt de gjør er rettet mot å nå deres unge følgere.
Foreløpig program:
- Introduksjon - Hva ønsker et ungt publikum, og hvorfor er de på sosiale medier?
- Sosial oppdagelse - 10 hemmeligheter bak historiefortelling for de under 30, og hvordan du finner de relevante samtalene
- Sosial produksjon - Hvordan filme og redigere små videosnutter med mobilen (med en kort praktisk oppgave)
- Sosialt engasjement – Hvordan gå viralt på sosiale medier. Formater og engasjementsmodeller.
Passer for: Journalister, mellomledere,
redaksjonelle ledere, fotografer og klubbledere som ønsker innsikt og praktisk forståelse
i hvordan man lager innhold spesielt rettet mot yngre målgrupper
Kurset foregår på engelsk.
Praktisk informasjon: Du må være omfattet av Stup-ordningen for å kunne delta på kurset (MBL-Stup eller Fri-Stup). Stups ansiennitets- og karanteneregler gjelder for kurset, og deltakelse gir ett års karantenetid i ordningen.
Har du ytterligere spørsmål om kurset, kontakt Oda Mo Eikefet i MBL/Stup.