Logg inn

Slik lager du innhold som treffer de unge!

Tid og sted: 22. mars 2023. Pressens Hus, Skippergata 24, Oslo

Kursledere: Britiske Seen.tv var tre ansatte da pandemien startet. Nå teller de over 100 medarbeidere som produserer videoinnhold og holder kurs for mediehus over hele verden. De har spesialisert seg på å lage innhold tilpasset unge i alderen 15-30 år. De når over 6 millioner abonnenter med spesiallagde videoer i sosiale mediekanaler.

Seen publiserer over tusen videoer i året, og har en reach på over 1 milliard seere. De har kurset mennesker i over 140 land, og tre kursledere kommer nå til Norge for å dele den unike kunnskapen de har opparbeidet seg. De bruker forskjellige verktøy for å fortelle historier om et bredt spekter av ulike temaer. Alt de gjør er rettet mot å nå deres unge følgere.

Foreløpig program: 

  • Introduksjon - Hva ønsker et ungt publikum, og hvorfor er de på sosiale medier?
  • Sosial oppdagelse - 10 hemmeligheter bak historiefortelling for de under 30, og hvordan du finner de relevante samtalene
  • Sosial produksjon - Hvordan filme og redigere små videosnutter med mobilen (med en kort praktisk oppgave)
  • Sosialt engasjement – Hvordan gå viralt på sosiale medier. Formater og engasjementsmodeller.

Passer for: Journalister, mellomledere, redaksjonelle ledere, fotografer og klubbledere som ønsker innsikt og praktisk forståelse i hvordan man lager innhold spesielt rettet mot yngre målgrupper

Kurset foregår på engelsk. 

Praktisk informasjon: Du må være omfattet av Stup-ordningen for å kunne delta på kurset (MBL-Stup eller Fri-Stup). Stups ansiennitets- og karanteneregler gjelder for kurset, og deltakelse gir ett års karantenetid i ordningen.

Har du ytterligere spørsmål om kurset, kontakt  Oda Mo Eikefet i MBL/Stup.