Logg inn

Magasinenes mestermøte 2023

Tidspunkt: Torsdag 23. mars, kl. 12:30 – 15:30
 
Hvor: Pressens Hus, Skippergata 24, Oslo.

Antall deltakere: 75 stk.

Du må være omfattet av Stup-ordningen (MBL-Stup eller Fri-Stup) for å kunne delta på dette seminaret. Det stilles ikke krav til ansiennitet, og deltakelse gir ingen karantene i ordningen.

Seen.tv (tidl. Hashtagourstories) når over seks millioner abonnenter i alderen 15-30 år med sitt interaktive innhold på tvers av sosiale plattformer. På Snapchat alene har de 1,6 millioner følgere.

Seen kommer til den tredje utgaven av Magasinenes Mestermøte for å dele hvordan de mener norske magasiner kan tilpasse innholdet sitt både på print og nett for å tiltrekke seg yngre brukere.

Nok en gang inviterer Stup og IJ ansatte i ukepresse, fagpresse og nyhetsmagasiner, til en tre timer lang minikonferanse, spesialtilpasset magasinpressen. Meld deg på for å møte norske og internasjonale aktører som deler av sin kunnskap og sine prosjekter, vyer og satsingsområder fremover – og møt kollegaer i magasinbransjen for en hyggelig og inspirerende halv dag sammen.

Arrangementet ledes av Ingeborg Heldal, ansvarlig redaktør i KK og KK.no, og Ståle de Lange Kofoed, Institutt for Journalistikk.

Dette er noen av temaene vi ønsker å belyse:

- Slik kan magasiner utvikle og tilpasse innhold for yngre målgrupper
- Hvordan skrive langt og likevel bli lest?
- Innholdsmarkedsføring – kan man øke inntektene uten å kompromittere produktet?

Målgruppe: Journalister, redaktører, klubbledere, ledere og mellomledere i magasin- og fagpressen.

Kursledere:

Ingeborg Heldal er ansvarlig redaktør i KK og KK.no, Norges eldste og største kvinnemagasin. Hun har tidligere blant annet vært sjefredaktør i magasinet Cosmopolitan og redaktør i Side2. Ingeborg har i tillegg hatt en rekke oppdrag som programleder og gjest i diverse TV-show, både i NRK og TV3.

Ståle de Lange Kofoed er fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av ny teknologi.

Har du ytterligere spørsmål om kurset, kontakt Oda Mo Eikefet i MBL/Stup.