Tidspunkt: Torsdag
23. mars, kl. 12:30 – 15:30
Hvor: Pressens
Hus, Skippergata 24, Oslo.
Antall
deltakere: 75 stk.
Du må være omfattet av Stup-ordningen (MBL-Stup eller Fri-Stup) for å kunne delta på dette seminaret. Det stilles ikke krav til ansiennitet, og deltakelse gir ingen karantene i ordningen.
Seen.tv (tidl. Hashtagourstories) når over
seks millioner abonnenter i alderen 15-30 år med sitt interaktive innhold på
tvers av sosiale plattformer. På Snapchat alene har de 1,6 millioner følgere.
Seen kommer til den tredje utgaven av Magasinenes
Mestermøte for å dele hvordan de mener norske magasiner kan tilpasse innholdet
sitt både på print og nett for å tiltrekke seg yngre brukere.
Nok en gang inviterer Stup og IJ ansatte i ukepresse,
fagpresse og nyhetsmagasiner, til en tre timer lang minikonferanse,
spesialtilpasset magasinpressen. Meld deg på for å møte norske og
internasjonale aktører som deler av sin kunnskap og sine prosjekter, vyer og
satsingsområder fremover – og møt kollegaer i magasinbransjen for en hyggelig
og inspirerende halv dag sammen.
Arrangementet ledes av Ingeborg Heldal, ansvarlig
redaktør i KK og KK.no, og Ståle de Lange Kofoed, Institutt for Journalistikk.
Dette er noen av temaene vi ønsker å belyse:
- Slik kan magasiner utvikle og tilpasse innhold for yngre målgrupper
- Hvordan skrive langt og likevel bli lest?
- Innholdsmarkedsføring – kan man øke inntektene uten å kompromittere produktet?
Målgruppe: Journalister, redaktører, klubbledere, ledere og mellomledere i
magasin- og fagpressen.
Kursledere:
Ingeborg Heldal er ansvarlig redaktør
i KK og KK.no, Norges eldste og største kvinnemagasin. Hun har tidligere blant
annet vært sjefredaktør i magasinet Cosmopolitan og redaktør i Side2. Ingeborg
har i tillegg hatt en rekke oppdrag som programleder og gjest i diverse
TV-show, både i NRK og TV3.
Ståle
de Lange Kofoed er
fagmedarbeider ved Institutt for Journalistikk, og har tidligere arbeidet blant
annet i VG, TV2 og NTB. Han har organisert og gjennomført en rekke studieturer
til b.la New York, Toronto og London for ansatte i magasin- og fagpresse. Ståle
har fullført en ettårig masterenhet i innovasjon og nyskaping ved BI, og
underviser i hvordan mediebedrifter kan lykkes med nyskaping og utnyttelse av
ny teknologi.
Har du ytterligere spørsmål om kurset, kontakt
Oda Mo Eikefet i MBL/Stup.